استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ مجموعه اقداماتی است که از کانال های بازاریابی آنلاین برای دستیابی

به اهداف مختلف استفاده می شود. کانال ها می توانند شامل رسانه های تحت مالکیت ، پرداخت و درآمد باشند .

یک برنامه خوب در بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد که استراتژی بازاریابی آنلاین خود را با موفقیت ایجاد و راه اندازی کنید.

 

Email-marketing-strategy

هرچند استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ شبیه هم نیستند.

تجارت شما دارای یک استراتژی منحصر به فرد متناسب با نیازهای شما و شامل ترکیبی از رویکردها خواهد بود.

یک استراتژی بازاریابی آنلاین قوی ، انواع مختلف زیر را شرح می دهد:

  • کوتاه مدت
  • میان مدت
  • بلند مدت

تعیین چندین نوع هدف به شما امکان می دهد تا برنامه بهتری برای تجارت خود تهیه کنید.

شما می توانید اهداف کوتاه مدت و میان مدت ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا به اهداف بلند مدت خود برسید.

کمپین های بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال چه تفاوتی دارند؟

هنگامی که شما در مورد استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ یاد می گیرید ،

ممکن است تعجب کنید که آیا با کمپین های بازاریابی دیجیتال یک چیز هستند؟

کمپین های دیجیتالی و استراتژی های دیجیتالی یکسان نیستند.

digital-marketing-campaign

اگر می خواهید در دنیای گسترده وب به موفقیت برسید ، باید یک استراتژی دیجیتال ایجاد کنید.

استراتژی آنلاین شما به شما کمک می کند تا کمپین های وب موفق و استراتژیکی ایجاد کنید.

یک استراتژی درجه یک در زمینه بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند تا سود و ارزش کسب و کار خود را چند برابر کنید.

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال در 4 مرحله

اکنون که دانستید استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست ، می توانید شروع به ایجاد یک استراتژی برای تجارت خود کنید.

1. شخصیت های خریدار ایجاد کنید

اگر می خواهید یک “استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال” موفق راه اندازی کنید ،

باید بدانید که چه کسی را هدف قرار داده اید. اگر نمی دانید چه کسی محصولات یا خدمات شما را می خواهد ،

نمی توانید یک استراتژی موفق داشته باشید.

بهترین راه برای شناسایی افرادی که در مخاطبان شما هستند ایجاد شخصیت خریدار است .

شخصیت های خریدار شخصیت هایی هستند که نمایانگر افراد علاقه مند به تجارت شما هستند.

اکثر شرکت ها چند نوع علاقه مند به محصولات یا خدمات خود دارند.

ایجاد پرسونا (روان شناسی مشتریان) به شما کمک می کند هر نوع شخصی را که می خواهد محصولات یا خدمات شما را بخرد درک کنید.

ایجاد یک “استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال” قوی با شخصیت های دقیق و قوی آغاز می شود.

اگر می دانید مشتری ایده آل شما کیست ، می توانید آنها را به گونه ای هدف خود قرار دهید که برای آنها جذاب باشد.

bulid-Persona

 

بنابراین ، چگونه شخصیت خریدار ایجاد می کنید ؟

مشخصات خریدار خود را بر اساس داده های فعلی مشتری قرار دهید.

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و با آنها مصاحبه کنید تا درباره آنها بیشتر بدانید.

شما می خواهید اطلاعات خریدار خود را بر اساس داده های واقعی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید

که درباره مخاطبان خود فرض های اشتباهی نمی کنید.

ثبت اطلاعات جمعیتی مانند:

  • محل سکونت
  • سن
  • درآمد
  • شغل

همچنین شما می خواهید اطلاعات شخصی بیشتری از قبیل:

  • اهداف
  • منافع
  • سرگرمی ها
  • چالش ها

با استفاده از این اطلاعات ، می توانید شخصیت های مربوط به تجارت خود را تشکیل دهید.

این افراد به شما کمک می کند تا استراتژی شما را شکل دهد و مشخص کنید از کدام کانال ها باید برای دسترسی به افراد استفاده کنید.

2. اهداف خود را تعیین کنید

اگر قصد دارید یک برنامه اقدام به بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید ، داشتن اهداف ضروری است. شما نمی توانید بدون دانستن اینکه می خواهید به چه چیزی برسید ، یک استراتژی ایجاد کنید. با تعیین اهداف کمپین خود ، خواهید فهمید که می خواهید با بازاریابی آنلاین به چه نتیجه ای برسید.

روی اهداف کوتاه ، میان مدت و بلند مدت تمرکز کنید.

set_your_goals

اهداف شما باید با اهداف کسب و کار شما همسو باشد. شما باید اهداف استراتژیکی تعیین کنید که به شما در دستیابی به اهداف کلی خود کمک کند.

هنگام تعیین اهداف ، باید موارد زیر را تعیین کنید:

  • آنچه می خواهید به آن دست پیدا کنید
  • زمانی که به آن  اهداف رسیدید
  • چگونه این موفقیت را اندازه گیری خواهید کرد

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید که کارساز باشد ، اهداف را تعیین کنید.

3. استراتژی های فعلی بازاریابی آنلاین خود را حسابرسی کنید

اگر می خواهید روند استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بهبود ببخشید ، باید آن را حسابرسی کنید.

دانستن اینکه چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید و درک مشخص از عملکرد کمپین های‌ شما ضروری است.

شما می خواهید سه نوع رسانه مختلف را در سایت خود ببینید: درآمد ، مالکیت و پرداخت:

رسانه های کسب شده

رسانه کسب شده، رسانه ای‌ رایگان است که برای تجارت خود به دست می آورید.

این تبلیغات ناشی از تبلیغات برای شما است. این رسانه هر مطلب یا محتوایی است که در مورد شرکت شما نوشته شده و شما ایجاد نکرده اید.

این رسانه می تواند از بازبینی و جوایز تا مقالاتی درباره کسب و کار شما باشد.

به عنوان مثال “در همایشی شرکت شما به عنوان محل کار برتر انتخاب می‌شود” ،

شما  این رسانه را به دست آورده اید. ولی هزینه ای‌ پرداخت نمی‌کنید،

هر زمان کسی در مورد تجارت شما تعریف می کند و شما برای گفتن آن به او مبلغی پرداخت نکردید ، این یک رسانه کسب شده است.

شما می خواهید رسانه های کسب شده فعلی خود را بررسی کنید

تا ببینید چه تعداد بررسی ، جوایز و مقاله برای کسب و کار خود دارید. با بررسی این قسمت ،

می توانید ببینید که برای کسب درآمد بیشتر در رسانه ها چه کاری می توانید انجام دهید.

رسانه های متعلق به خود

رسانه های‌ متعلق به خود هر رسانه ای است که شرکت شما آن را در اختیار داسته باشد.

این رسانه شامل وبلاگ ها ، پروفایل های شبکه های اجتماعی ، وب سایت شما و هر تصویری است که  شما تولید می کنید.

با استفاده از رسانه متعلق به خود ، می خواهید استراتژی های فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید

و ببینید آیا آنها برای کسب و کار شما مفید هستند یا خیر. آیا افراد مثلاً در پروفایل های شبکه های اجتماعی شما درگیر شده اند؟

وبلاگ های شما را می خوانند یا مدت زیادی را در سایت شما می گذرانند؟

بسیار مهم است که رسانه متعلق به خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید که چگونه نتایج کسب و کار شما را به همراه دارد.

رسانه های پولی

رسانه پرداخت شده همانطور که از نامش پیداست ، هر رسانه ای است که شما برای تبلیغ تجارت خود هزینه می کنید.

رسانه پرداخت شده شما بیشتر شامل تبلیغات پولی ، مانند تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

یا تبلیغات شبکه های اجتماعی است . هنگامی که تبلیغات PPC یا تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا می کنید ،

هزینه می کنید تا آگهی هایتان برای کاربرانی که فکر می کنید به تجارت شما علاقه مند هستند ، ظاهر شود.

اگر رسانه های پولی بخشی از استراتژی بازاریابی شما است ، این تاکتیک ها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید

که چگونه برای کسب و کار شما نتیجه می دهند. این یک روش عالی برای دانستن این است که

آیا تلاش های رسانه ای پرداخت شده شما در حال حاضر جواب می دهد یا خیر.

مهم است که تلاش های فعلی بازاریابی خود را حسابرسی کنید تا بدانید چه عواملی برای کسب و کار شما به وجود می آید.

شما می خواهید یاد بگیرید که چه چیزی مفید است و چه چیزی نیاز به پیشرفت دارد.

بررسی تلاشهای مداوم شما به شما کمک می کند استراتژی جدید بازاریابی دیجیتال خود را برای موفقیت بیشتر تنظیم کنید.

social_marketing_img

مثال:

با نگاهی به تلاش های بازاریابی آنلاین خود ، ممکن است دریابید که تبلیغات PPC بیشترین تأثیر را دارند.

برای کمک به شما در رسیدن به هدف ، ممکن است بودجه بیشتری را در تبلیغات PPC سرمایه گذاری کنید.

حسابرسی همچنین به شما کمک می کند تا خلأهایی را در کمپین خود پیدا کنید.

ممکن است یفهمید که جاهایی برای محتوای جدید وجود دارد ، یک عنصر طراحی،

باعث افزایش تجربه‌ی‌ کاربری‌ یا بهینه سازی می شود که می تواند رتبه شما را در نتایج جستجو در Google بهبود بخشد..

4- بودجه خود را تعیین کنید

هنگام تنظیم استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ ، لازم است بدانید که چقدر می توانید هزینه کنید

و چه منابعی را برای تبلیغات خود در اختیار دارید. شما نباید برای استراتژی بازاریابی آنلاین خود برنامه ریزی کنید که فراتر از توان شما باشد.

 

How-to-calculate

اول ، شما می خواهید برای تلاش های بازاریابی خود بودجه ای تعیین کنید .

اگر بودجه ای برای هر کمپین ایجاد کنید ، بسیار کارآمد است. این بخش تضمین می کند که هر روش،

بودجه‌ای مشخصی دارد و شما می دانید که چقدر می توانید برای هر یک هزینه کنید.

اگر فقط یک بودجه برای تمام روش های‌ بازاریابی خود داشته باشید ، ممکن است

در نهایت روی یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری بیش از حد انجام دهید.

جدا از بودجه خود ، شما همچنین می خواهید منابع خود را تأسیس کنید.

مردم یکی از مهمترین منابع شما هستند. شما باید تعیین کنید که چه تعداد از افراد برای فعالیت های بازاریابی آنلاین خود باید کار کنند.

منبع دیگر ابزار است.

اگر ابزار بازاریابی مانند Google Analytics دارید که به شما کمک می کند کمپین خود را اجرا یا تجزیه و تحلیل کنید ،

می توانید این موارد را با توجه به بودجه و دارایی خود در نظر بگیرید.

بودجه و منابع خود را تعیین کنید ، بنابراین قبل از شروع استراتژی خود می دانید که چه چیزهایی دارید.

امروز برنامه اقدام به بازاریابی دیجیتال خود را بسازید

یک استراتژی بازاریابی وب، بخشی اساسی برای کمک به رشد کسب و کار شما است.

هنگامی که یک برنامه بازاریابی دیجیتال در دست اجرا دارید ، کسب و کار خود را معطوف به دستیابی به اهداف خود می کنید.

در دپارتمان بازاریابی، ما بیش از چندین سال تجربه در ایجاد استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ داریم

که برای مشتریان ما مفید است. تیم متشکل از کارشناسان و مشاوران ما به شما کمک می کنند

تا یک استراتژی بازاریابی آنلاین انجام دهید که نتایج را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد و به رشد شما کمک کند.

اگر می خواهید درباره ایجاد یک برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال بیشتر بیاموزید ، با ما تماس بگیرید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *