چرا ایمیل مارکتینگ؟
مصرف کنندگان عاشق ارتباط با برندها از طریق ایمیل هستند و این کانالی است که همچنان شرکت های بزرگ نظیر آمازون ارائه می دهد. در واقع ، به ازای هر 1 دلار هزینه شده برای بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریاب ها به طور متوسط 42 دلار در ازای آن دریافت می کنند.
ایمیل نه منسوخ نشده است ، بلکه 78٪ از بازاریابان در سال گذشته افزایش مشارکت در این کانال را مشاهده کرده اند. همانطور که تلاش می کنیم با مشتری و چشم انداز خود ارتباط برقرار کنیم و ارزش آنها را فراهم کنیم ، کمپین های بازاریابی ایمیل ما باید طنین انداز شوند.
کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟
یک کمپین ایمیل مارکتینگ مجموعه ای از ایمیل هایی است که یک تجارت برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه استفاده می کند. از آنها برای ترغیب مشتری به تعامل با شرکت استفاده می شود. کمپین های ایمیل بخش مهمی از بازاریابی داخلی است.
بازاریابی ورودی یک روند مداوم است زیرا بازاریابان در هر مرحله از تجارتشان با خریداران ارتباط برقرار می کنند. به خاطر داشته باشید که همه در این لحظه آماده خرید از شما نیستند .
به همین دلیل ایمیل چنین کانال مهمی است.
از طریق ایمیل ، شما می توانید با ارائه ارتباطات به صندوق ورودی شخصی آنها ، ذهنیت بالایی داشته باشید و می توانید این کار را با نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی انجام دهید .
نحوه اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ
- هدف خود را برای این کمپین مشخص کنید.
- خود را جای شخص خریدار قرار دهید.
- یک لیست هدفمند درست کنید و معیارهای ثبت نام را تعریف کنید.
- جدول زمانی را که می خواهید کمپین اجرا شود مشخص کنید.
- ترتیب ایمیل خود را برنامه ریزی کنید.
- خطوط موضوع هدف را بنویسید.
- دارایی های برند خود را ایجاد کنید.
- فراخوانهای واضح برای اقدام را وارد کنید.
- همیشه راهی برای انصراف از آنها فراهم کنید.
معیارهای خود را کنترل کنید.
1. هدف خود را برای این کمپین مشخص کنید.
نتیجه مورد نظر خود را کشف کنید:
- آیا برای پاک کردن لیست شما است؟
- محصول جدیدی را تبلیغ می کنید؟
- پیگیری یک رویداد ؟
- در ذهن مخاطب خود باقی بمانید؟
پس از تعیین هدف کمپین خود ، می توانید اهدافی را که می خواهید هدف قرار دهید را ایجاد کنید . معیارهای مشخصی را در هدف خود بگنجانید تا بتوانید براساس داده های کمی تعیین کنید که کمپین شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر.
2. خود را جای شخص خریدار قرار دهید.
پس از شناسایی نتیجه و اهدافی که می خواهید به آنها دست پیدا کنید ، اکنون باید نحوه انتقال شخصیت خریدار خود را از A به B. استراتژی دهید. برخی از مواردی که می توانید از خود بپرسید ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- در وهله اول چگونه مشترک شدند؟
- چه چیزی برای آنها مهم است؟
- چگونه این کمپین می تواند برای آنها ارزش ایجاد کند؟
3. یک لیست هدفمند درست کنید و معیارهای ثبت نام را تعریف کنید.
شما می دانید که چه کسی را هدف قرار داده اید و می خواهید چه کاری انجام دهند. از آنجا ، شما باید بخشی را بسازید. با تفکر در مورد شخصیت خریدار خود ، چه ویژگی هایی در همه آنها مشترک است؟ تحقیقات شما چگونه آن خصوصیات را توصیف می کند؟
نرم افزار شما هوشمند است ، اما آنقدر هوشمند نیست که بتواند به طور خودکار بفهمد به کدام گیرنده ها می فرستید. آیا گیرندگان ایمیل ها را به طور همزمان دریافت می کنند یا معیارهای خاصی وجود دارد که باید قبل از ثبت نام در کمپین رعایت کنند ؟
4- جدول زمانی را که می خواهید کمپین اجرا شود تعیین کنید.
ممکن است شما یک کمپین فصلی را اجرا کنید که فقط به یک یا دو ایمیل احتیاج دارد یا ممکن است در حال ساخت یک کمپین بلند مدت برای پرورش ذهن باشید. طول دنباله ایمیل خود را با طول چرخه خرید و مرحله ای که شخص در فرآیند خرید دارد را متناسب کنید . به عبارت دیگر ، پیام را درست در زمان مناسب ارائه دهید.
5- برای ایمیل ها و پیگیری های خود برنامه ریزی کنید.
در طول جدول زمانی کمپین ها ، ممکن است چندین نقطه تماس داشته باشید. حتی ممکن است پیگیری ها را براساس اقدامات هر گیرنده انجام دهید. با تشریح پیام اصلی و برداشتن هر ایمیل ، این ایمیل ها را تنظیم کنید.
6. سطرهای موضوعی با ارزش کلیک را بنویسید.
عنوان موضوع مهم ترین قسمت ایمیل شماست. شخصیت خریدار شما در معرض محتوای شما قرار نمی گیرد مگر اینکه ابتدا روی موضوع کلیک کند. با این حساب ، از این ایزار گرانبها استفاده کنید که آنها را مجبور به خواندن ادامه مطلب می کند. شما می توانید این کارها را انجام دهید:
- علاقه آنها را برانگیزید
- امیدوار کننده نشان دادن ارزش ها
- باز کردن یک لینک (که در متن ایمیل قرار داده شده)
- از شخصی سازی استفاده کنید
7. دارایی های برند خود را ایجاد کنید.
تصاویر مناسب می توانند نرخ کلیک را افزایش دهند ، بنابراین با استفاده از تصاویر برای جلوه پیام خود ، فقط در مورد آنچه می خواهید بگویید ، در مورد چگونگی گفتن آن فکر نکنید.
8- فراخوانهای واضح برای عمل را شامل کنید.
با ارائه گزینه های زیاد مخاطبین ایمیل خود را یه اشتباه نیندازید. برای هر ایمیلی که ارسال می کنید ، باید اقدامی باشد که بخواهید خواننده انجام دهد. سپس ، با زبانی صریح و روشن ، به آنها دستور دهید که آن عمل را انجام دهند و انتظاراتی را برای آنچه اتفاق خواهد افتاد ، تعیین کنند.
9. همیشه راهی برای انصراف آنها فراهم کنید.
افرادی که نمی خواهند ایمیل های شما را بخوانند در لیست شما قرار ندارند. نگه داشتن آنها فقط نرخ پرش شما را کاهش می دهد و باعث افزایش تعداد افرادی می شود که ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه ذخیره می کنند. علاوه بر این ، طبق دستورالعمل های CAN-SPAM ، اگر دیگر نمی خواهند ارتباطی از شما دریافت کنند ، همیشه باید راهی برای انصراف از ایمیل ارسال کنید. به طور معمول ، این پیوند انصراف در پاورقی هر ایمیل شما ارسال می شود.
10. معیارهای خود را کنترل کنید.
با اجرای کمپین ، یادداشت برداری کنید. آیا نرخ باز و نرخ کلیک شما همان چیزی است که انتظار داشتید؟ چه چیزی در مقابل خوب نبود؟ آیا شما در مسیر رسیدن به اهداف خود با این کمپین هستید؟
هرچه بیشتر به داده ها توجه کنید ، می توانید درک کنید چه چیزی برای مخاطب شما مهم ثر است و چه چیزی منجر به فعالیت های موثرتری در آینده می شود.
در این مقاله سعی کردیم تا شمارا یه طور خلاصه با کمپین ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم.در مقالات آینده سعی داریم تا شما را به طور کامل تری با این ابزار مهم در زمینه بازاریابی آشنا کنیم.