بازاریابی دیجیتال

هر بازاریابی که از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام تبلیغاتی و اندازه گیری تأثیر آن استفاده می کند. در عمل ، بازاریابی دیجیتال انجام داده است.بازاریابی دیجیتال معمولاً به فعالیت های بازاریابی اشاره دارد

که در رایانه ، تلفن ، تبلت یا سایر دستگاه ها ظاهر می شوند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ،

از جمله فیلم آنلاین ، تبلیغات نمایشی و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با “بازاریابی سنتی” مانند تبلیغات مجله

، بیلبوردها و نامه های مستقیم مقایسه می شود .

بازاریابی دیجیتال که دیجیتال مارکتینگ نیز نامیده می شود ، تبلیغ برندها برای ارتباط با مشتریان
بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. که شامل ایمیل ،
رسانه های اجتماعی ، تبلیغات تحت وب ، پیام های متنی و چندرسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است.اساساً ، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتال باشد ، این دیجیتال مارکتینگ است.

انواع بازاریابی دیجیتال

بسیاری از تخصص ها در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که روش های تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال را به وجود می‌آورد. در اینجا به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است و از آن به

عنوان “هنر و دانش جذاب ساختن صفحات وب برای موتورهای جستجو” تعریف می کند.

بخش “هنر و علم” سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه

ممکن نیاز به تحقیق و سنجش عوامل مختلف را دارد. امروزه مهمترین عناصری که هنگام بهینه سازی یک صفحه وب باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • سطح تعامل کاربر
  • واکنش گرایی
  • تعداد و کیفیت پیوندهای داخلی

استفاده استراتژیک از این عوامل سئو را به یک علم تبدیل می کند ، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در سئو ، هیچ ماده قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد. Google تقریباً دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهد ،

بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید نظارت دقیق بر عملکرد صفحه خود و انجام تنظیمات متناسب با آن است.

بازاریابی محتوا

سئو عامل اصلی در بازاریابی محتوا است ، استراتژی مبتنی بر توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف .

همانند هر استراتژی بازاریابی ، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند.

 اما این کار متفاوت از تبلیغات سنتی است. به جای اغوا کردن چشم اندازهایی با ارزش بالقوه از محصول یا خدمات ،

ارزش را بصورت رایگان به صورت مطالب نوشتاری ارائه می دهد.

بازاریابی محتوا اهمیت زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارد و آمار زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

  • 84٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها تجربیات سرگرم کننده و مفیدی را ارائه دهند
  • 62٪ شرکتهایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می کنند
  • 92٪ از بازاریابان معتقدند که شرکت آنها برای محتوا به عنوان یک دارایی مهم ارزش قائل است

همانطور که بازاریابی محتوا موثر است ، می تواند روی خیلی هوشمند عمل کند.

نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند

و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند ، به اشتراک می گذارند و تعامل بیشتری با نام تجاری دارند ، درگیر کنند.

وقتی محتوا مرتبط باشد ، می تواند روابط محکمی را در سراسر خط لوله برقرار کند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی به معنای افزایش ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث آنلاین است.

محبوب ترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی فیس بوک ،

توییتر و اینستاگرام هستند که لینکدین و یوتیوب از آنها عقب نیستند.

بازاریابی کلیکی

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC ، در حال ارسال یک آگهی در یک سیستم عامل و پرداخت هر بار که شخصی روی آن کلیک می کند ، پرداخت می کند.

نحوه و زمان مشاهده تبلیغات شما کمی پیچیده تر است. هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتور جستجو موجود است ،

همچنین به عنوان SERP شناخته می شود ، موتور محل را با آنچه حراج فوری است پر می کند. یک الگوریتم براساس تعدادی از فاکتورها ، از جمله:

  • کیفیت تبلیغات
  • ارتباط کلمه کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • مبلغ پیشنهاد

هر کمپین PPC دارای 1 یا چند  هدف است که قرار است بینندگان پس از کلیک بر روی آگهی آنها را انجام دهند.

این اقدامات به عنوان تبدیل شناخته می شوند و می توانند معامله ای یا غیر معاملاتی باشند.

 اما ثبت نام خبرنامه یا تماس با دفتر خانه شما نیز همین است.

بازاریابی ایمیلی

مفهوم بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ  ساده است – شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید

و امیدوارید که مشتری شما روی آن کلیک کند. با این حال ، اعدام بسیار پیچیده تر است. اول از همه ،

شما باید مطمئن شوید که ایمیل های شما تحت تعقیب هستند.

این به این معنی است که یک لیست انتخاب وجود دارد که موارد زیر را انجام می دهد :

  • محتوا را چه در متن و چه در متن موضوع فرد مناسب باشد
  • به روشنی بیان کنید که مشترک چه نوع ایمیل هایی را دریافت می کند
  • ایمیل های معاملاتی و تبلیغاتی را ادغام می کند

شما می خواهید چشم اندازهای تبلیغاتی خود را نه تنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی ، بلکه به عنوان یک سرویس با ارزش ارزیابی کنید.

بازاریابی پست الکترونیک اثبات شده است، روش موثر همه در خود را است: 89 درصد از متخصصان مورد بررسی

آن را به عنوان موثر ترین روش بازاریابی نام می‌برند.

می توان آن را حتی بهتر از تکنیک های دیگر مانند اتوماسیون بازاریابی، که شما اجازه می دهد

ترکیب بخش و برنامه ایمیل های خود را به طوری که آنها نیازهای مشتری خود را برآورده کند بچینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *