5 استراتژی ایمیل مارکتینگ برای ساخت تجارتی موفق

وقتی این استراتژی ایمیل مارکتینگ را دنبال می کنید ، ایمیل نیز به مهمترین کانال تبلیغاتی شما تبدیل می شود!

1. پیام های خود را شخصی سازی کنید

وقتی می گوییم ایمیل مارکتینگ شخصی سازی شده ، منظور ما این نیست که شما برای تک تک مشترکین یک

ایمیل شخصی ارسال می کنید. شخصی سازی به این معنی است که شما از داده های مشتری برای ایجاد یک

پیام شخصی استفاده می کنید.

یک مثال عالی از شرکتی که شخصی سازی را به خوبی انجام می دهد ، آمازون است .

همه ایمیل های آمازون شخصی هستند.

اینگونه “مشتری گرامی عزیز” نیست ، بلکه “افشین عزیز” است.

اینگونه نیست ، “شما ممکن است اینها را دوست داشته باشید، یعنی (به طور تصادفی ایجاد شده است)” ،

اما “شما ممکن است اینها را دوست داشته باشید (براساس سابقه خرید مشتری)”.

ایمیل مارکتینگ راز آمازون

استراتژی ایمیل مارکتینگ آمازون بر این باور است، بازاریابی از طریق ایمیل فقط کانال بازاریابی نیست. یلکه این کلیدی در تجربه کلی مشتری است .

جف بزوس ، مدیرعامل آمازون ، طراح مغز متفکر ایمیل است. جف بزوس ارزش ایمیل ها را می فهمد و به عنوان خوانده شده از طریق شکایات مشتری شناخته شده است . همچنین به همین دلیل است که بیش از 35٪ از کل فروش محصولات از طریق توصیه ها (هم از طریق ایمیل و هم از طریق صفحه) انجام می شود.

و فقط آمازون نیست که از طریق شخصی سازی این نوع نتایج را دیده است.

همه می‌گویند ایمیل مارکتینگ

یک مطالعه توسط Experian نشان داد که ایمیل های شخصی شده 6 برابر نرخ معاملات بالاتری را ارائه می دهند !

بیایید این را به اعدادی تقسیم کنیم که همه می فهمیم:

جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی از  طریق ایمیل از طریق هر ایمیل 0.08 دلار درآمد کسب می کند .

ممکن است خیلی به نظر نرسد.

اما اگر یک کمپین ایمیل برای 500000 مشترک ارسال کنید ، می توانید تا 40000 دلار درآمد کسب کنید . (البته در کشور ما کمی این ارقام متفاوت است)

اما، اگر شما استفاده شخصی در ایمیل های شما، شما می توانید انتظار  زیادی نیست.

طبق تحقیقات کاملاً جدید ،

شخصی سازی می تواند بیشترین اثربخشی را در مشتریان شما ایجاد کند.

بهترین قسمت این است:

70٪ از مارک ها از شخصی سازی در استراتژی بازاریابی ایمیل خود استفاده نمی کنند.

این بدان معنی است که با شخصی سازی ایمیل های خود ، در رقابت یا سایرین پیروز می شوید.

ساده ترین شکل شخصی سازی مخاطب با نام است. اکثر ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) این ویژگی را در عملکرد خود ارائه می دهند و این تاکتیک به تنهایی عملکرد کمپین شما را بهبود می بخشد.

به عنوان مثال ، خطوط موضوعی ایمیل که با نام گیرنده شخصی شده اند ، می توانند نرخ باز را 16٪ نرخ بازتر افزایش دهند.

با توجه به اینکه 47٪ از کل ایمیل ها فقط به دلیل موضوع باز می شوند ، این یک روش مطمئن برای گرفتن کره چشم بیشتر در ایمیل شما است.

چند نکته مهم

خارج از استفاده از نام مشتری ، در اینجا چند نکته دیگر برای کمک به شما در شروع کار شخصی سازی آورده شده است:

  • اطلاعات صحیح را از ابتدا بخواهید:

    شخصی سازی عالی قبل از اینکه دکمه “ارسال” را فشار دهید شروع می شود. همه چیز با فرم ثبت نام شما شروع می‌شود، به یاد داشته باشید که فقط اطلاعات مورد نیاز خود را بخواهید ، نه اطلاعات مورد نظر خود را. این یکی از راه هایی است که روی تیم های بازاریابی تأثیر می گذارد .

  • از آدرس ایمیل پاسخ واقعی استفاده کنید:

    وقتی از info@example.com استفاده می کنید ، صحت پیام رسانی را می گیرد. شما می خواهید خوانندگانتان با شما تعامل داشته باشند و این کار باعث ایجاد صمیمیت بین شما و مشتریان و افزایش اعتبارخواهد شد و شخصی تر به نظر می رسد.

  • از امضای ایمیل واقعی خود استفاده کنید:

    درست مثل استفاده از آدرس ایمیل پاسخ واقعی ، شما می خواهید از اطلاعات تماس واقعی در ایمیل استفاده کنید و بهترین راه برای انجام این کار درج اطلاعات تماس در امضای ایمیل است. فرصت دادن به خوانندگان خود برای برقراری ارتباط با شما یا ارتباط آنلاین با شما راهی عالی برای شخصی بودن و ایجاد رابطه با آنها است .

شخصی سازی ایمیل
personalization

2. مشترکان خود را تقسیم بندی کنید

به گفته بازاریابان ایمیل ، تقسیم بندی در لیست یکی از برترین ابتکارات در زمینه استراتژی ایمیل مارکتینگ است.

آیا می دانید چرا اینقدر بالا است؟

به این دلیل است که وقتی پایگاه داده خود را تقسیم بندی می کنید ، فعالیت های ایمیل شما بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

بیایید نگاهی به مثالی بیندازیم:

شما میزبان یک رویداد شبکه ای برای صاحبان مشاغل کوچک واقع در در یک شهر یا یک محله ای‌ از شهرتان است.

چگونه می توانید انتظار داشته باشید بهترین نتیجه را برای رویداد خود کسب کنید؟

پاسخ  تقسیم بندی است.

بهترین راه برای جلب مشارکت صاحبان مشاغل کوچک در رویداد شما ایجاد بخشی از افرادی است که خود را به عنوان صاحب مشاغل کوچک معرفی می کنند و در نزدیکی رویداد شما زندگی می کنند و سپس دعوت نامه خود را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید. قسمت تقسیم بندی ساده است و از طریق نرم افزار CRM به راحتی قابل انجام است .

این را با ارسال یک ایمیل به کل پایگاه داده خود ، با مشترکین پخش شده در سراسر کشور (یا قاره) مقایسه کنید.

دریافت ایمیلی که شما را به رویدادی که در آن سوی دنیا واقع شده دعوت می کند چقدر آزار دهنده است؟

خیلی آزار دهنده است!

قبل از شروع تقسیم بندی پایگاه داده ، بیایید نگاهی به ارزش آن بیندازیم.

مطالعه انجام شده توسط HubSpot نشان داد که کلیه بازاریابی های‌ ایمیل هنگامی که لیست ایمیل خود را تقسیم بندی می کنید عملکرد بهتری دارند.

اگر لیست های خود را تقسیم بندی کنید ، نرخ باز ، درآمد ، سود ، معاملات و مشتریان بیشتری به دست می آورید.

اما، آیا این واقعا کار میکند؟

در اینجا مثالی از فعالیت های بازاریابی ایمیل خودمان آورده شده است:

ما اخیراً دو کمپین ایمیل مارکتینگ ارسال کرده ایم. هر دو کمپین دارای عنوان موضوع و محتوای یکسان بودند.

اولین کمپین به لیست ایمیل بدون تقسیم بندی ارسال شد ، در حالی که کمپین دوم به لیست تقسیم بندی شده ما (تقسیم بر اساس علاقه) ارسال شد.

نتایجی که از این دو صورت گرفت به هیچ عنوان قابل مقایسه با هم نبود و ارسال های بدون تقسیم بندی عملا بی‌فایده بود.

 9 بازاریاب از 10 بازاریاب ایمیل های‌ خود را تقسیم بندی نمی کنند .

در اینجا چند مثال برای شروع تقسیم بندی آورده شده است:

تقسیم بندی براساس صنعت:

آیا خدمات و کالاهایی را به مشاغل یا مصرف کنندگان ارائه می دهید؟ دانستن صنعت مشترکین راهی عالی برای تقسیم بندی کمپین های ایمیل شماست. به عنوان مثال ، مشاغلی که قطعات خودرو را می فروشد در صورت دریافت تبلیغات ایمیل از طریق محصولات خودرو ، در مقایسه با مشاغلی كه نرم افزار می فروشد ، با نرخ بسیار بالاتری مشاركت خواهد كرد.

تقسیم بندی بر اساس اندازه شرکت :

همچنین به عنوان بازاریابی مبتنی بر حساب شناخته می شود ، تقسیم بندی کمپین های ایمیل بر اساس اندازه شرکت یا درآمد سالانه راهی عالی برای افزایش نرخ پاسخ است. یک کسب و کار کوچک که 5 نفر استخدام می کند به احتمال زیاد برای بزرگترین کنفرانس صنعت در سال آماده نیست ، در حالی که شغلی که 750 نفر را در آن مشغول به کار باشد ممکن است مناسب تر باشد.

تقسیم بندی بر اساس چرخه فروش :

خریداران در مراحل اولیه آماده یک مرحله فروش تهاجمی نخواهند بود ، اما از دریافت مقاله تحقیق در صنعت استقبال بیشتری می کنند، و در انتهای ، خریدارانی که آماده خرید هستند به وبینارهای محصول یا پیشنهادات آزمایشی رایگان پاسخ خوبی می دهند .

تقسیم بندی ایمیل

3. بر روی ایمیل های تلفن همراه مانور زیادی دهید

در سال 2012 ، 27٪ از کل ایمیل های بازاریابی از طریق تلفن همراه باز شده است.

تا سال 2014 ، این تعداد به 42٪ افزایش یافت .

در حال حاضر ، %61!!

اینها تعداد عظیمی هستند!

و به محض بیدار شدن از خواب چه می کنید؟

اگر مثل من هستید ، حدس می زنم تلفنتان کنار تختتان باشد و اولین کاری که هر روز صبح انجام می دهید این است که تلفن خود را از نظر تماس ، پیام و بله درست حدس زدید “ایمیل” بررسی کنید …

نگران نباش ، شما تنها نیستی. 50٪ از ما این کار را می کنیم .

وقتی برای مشترکی که ایمیل هایش را روی دستگاه همراه خود می خواند ایمیل ارسال می کنید اما ایمیل برای آن دستگاه بهینه نشده است ، فکر می کنید آن ها چه کاری انجام می دهند؟

عمدتا ، آنها آن را لغو اشتراک یا حذف می کنند .

پس چرا تقریباً نیمی از ایمیل ها هنوز برای موبایل مناسب نیستند؟

تحقیقات بازاریابی ایمیلی ما نشان داد که بسیاری از فعالیت های ایمیل برای موبایل بهینه نشده است .

اما وقتی کمپین های ایمیل برای موبایل بهینه می شوند ، درآمد زیادی کسب می کنند !

به گفته Yesmail ، متوسط ​​درآمد هر ایمیل موبایل 0.40 دلار است که بیش از 4 برابر کلیک ایمیل دسکتاپ است.

درآمد هر ایمیل در دستگاه های تلفن همراه 4 برابر بیشتر از دسکتاپ است

55٪ از کاربران تلفن های هوشمند پس از دریافت ایمیل تبلیغاتی تلفن همراه حداقل یک خرید انجام داده اند.

علاوه بر این ، یک مطالعه توسط Flexmail نشان داد که 36 درصد از شرکت های B2B که تبلیغات ایمیل خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کرده اند ، بهبود کلی عملکرد ایمیل خود را دیده اند.

بنابراین ، چگونه کمپین های خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنیم؟

نگران نباشید ، در اینجا چند نکته در مورد چگونگی انجام این کار آورده شده است.

پیاده سازی طراحی ایمیل ریسپانسیو (RED):

ایجاد یک طراحی ایمیل ریسپانسیو به این معنی است که محتوا و مطالب ایمیل ارسالی به کاربر با دستگاه یا صفحه نمایش مورد استفاده او بهینه باشد. اکثر ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) این راه حل را در عملکرد ایمیل خود ارائه می دهند.

خط موضوع و پیش هدر را کوتاه نگه دارید :

خط موضوع بسیار مهم است. آن را کوتاه کنید تا خواننده دقیقاً بفهمد موضوع ایمیل چیست. و متن پیش-هدر (همچنین به عنوان متن قطعه شناخته می شود) ، با استفاده از “برای مشاهده این ایمیل در مرورگر خود …” اجازه ندهید که آن هدر برود. درعوض ، ایمیل را خلاصه کنید یا یک فراخوان را وارد کنید (به عنوان مثال ، برای دریافت حمل و نقل رایگان ، از “FREESHIP” استفاده کنید).

CTA را بزرگ و واضح کنید:

اندازه دستگاه تلفن همراه متفاوت است. اگرچه پیوند نوشتاری ممکن است روی یک تبلت یا صفحه بزرگتر به خوبی نمایش دهد ،اما اگر  لینک دعوت به عمل شما بسیار کوچک باشد ، ممکن است خوانندگان خود را که دارای صفحه کوچکتر (یا دست بزرگتر هستند) آزار دهد. لینک دعوت به عمل باید بزرگ ، پررنگ و ساده باشذ تا کاربر را به زحمت نیندازد.

کاربران موبایل

4.در صورت امکان کمپین های ایمیل را خودکار کنید

ایمیل های مبتنی بر راه انداز ایمیل هایی هستند که براساس رفتار کاربر به طور خودکار ارسال می شوند.

رایج ترین اشکال این ایمیل ها  ‘خوش آمدید’ ، “متشکرم” ایمیل های معاملاتی، مانند ایمیل تایید سفارش و رسیدهای ایمیل.

داده های موجود در پشت  این ایمیل ها به ما نشان می دهد که ایمیل های فعال کننده بسیار بهتر از ایمیل های سنتی عمل می کنند.

به عنوان مثال ، اپسیلون دریافت که :

  • نرخ بازکردن برای ایمیل های خودکار تا 49٪ (95٪ بیشتر از نرخ باز کردن ایمیل سنتی است)
  • میانگین نرخ کلیک (CTR) برای ایمیل های راه انداز در مقایسه با نرخ های کلیک سنتی ایمیل بیش از دو برابر است
  • بهترین وب سایت های تبدیل کننده در جهان ، سایت هایی که 40٪ از بازدید خود را تغییر می دهند ، از ایمیل های فعال استفاده می کنند.

کمپینگ ایمیل

نتیجه

بازاریابی از طریق ایمیل همچنان نتیجه می دهد.

اما بازاریابی ایمیلی تکامل یافته است. دیگر به سادگی ارسال ایمیل یکسان برای همه نیست.

وقت آن است که استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را به روز کنید.

اکنون ، شما باید پیام های هدفمند ارسال کنید. پیام هایی که برای چندین دستگاه شخصی شده و بهینه شده اند.

شما همچنین نیاز به آزمایش عناصر جدید دارید. روند به سرعت تغییر می کند و آنچه که 12 ماه پیش کار کرده است

ممکن است امروز موفقیت آمیز نباشد. برای آزمایش آماذه باشید، و وقتی می فهمید چه چیزی مفید است ،

از طریق ایمیل های فعال شده راهی برای خودکار کردن آن پیدا کنید.

اگر این تغییرات جدید را در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود اعمال کنید ، مشتریان پاسخگو تر خواهند بود ،

عملکرد کمپین شما بهبود می یابد و تجارت شما ادامه خواهد یافت.

فکر می کنید چه چیزی استراتژی ایمیل مارکتینگ را موفق می کند؟

تیم متخصص و کارشناس دپارتمان ایمیل مارکتینگ بازاریابی با بهره گیری از به روزترین امکانات در زمینه استراتژی ایمیل مارکتینگ

آماده هرگونه مشاوره در زمینه کسب و کارتان و رساندن شما به اهدافتان می‌باشد.

برای ارتباط با کارشناسان ما کلیک کنید

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *