ایمیل مارکتینگ
بازاریابی از طریق ایمیل زمانی است که شما یک پیام ایمیل تجاری به “مشترکان ایمیل” خود ارسال میکنید – مخاطبینی که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده اند و اجازه دریافت صریح ایمیل برای دریافت ایمیل از شما را دارند.
بازاریابی از طریق ایمیل برای اطلاعرسانی، فروش و ایجاد جامعه پیرامون نام تجاری شما (مثلاً با خبرنامه) مورداستفاده قرار میگیرد.
بازاریابی الکترونیکی مدرن از ارسال نامههای دستهجمعی متناسب با همه فاصله گرفته و در عوض بر رضایت، تقسیمبندی و شخصیسازی تمرکز دارد.
انواع ایمیلهای بازاریابی
ایمیلها میتوانند تبلیغاتی یا اطلاعاتی باشند و هدف خاصی را در سفر خریدار تحقق بخشند.
ایمیلهای تبلیغاتی
بیانگر عملکرد خاصی است که شما میخواهید خواننده انجام دهد. ایمیلهای تبلیغاتی یک فراخوان روشن برای عمل دارند.
یا به عبارتی نمایانگر عملکرد خاصی است که شما میخواهید خواننده انجام دهد، خواه از یک صفحه وب بازدید کند و یا خرید از سایتتان انجام دهد.
این نوع ایمیل بازاریابی متناسب با کسبوکار شما و در صورت ارسال میشود.
خبرنامهها
خبرنامه، همانطور که از نامش پیداست، اخبار مربوط به تجارت شما (خدمات، قابلیتها، محصول جدید و…) را به اشتراک میگذارد یا موارد استفاده از محصول را مشخص میکند. خبرنامهها باتوجهبه یک برنامه مشخص (هفتگی، دو بار در هفته، ماهانه) ارسال میشوند و به حفظ یک ارتباط ثابت با مشترکان شما کمک میکنند.
به همین ترتیب، یک خبرنامه فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن بینش، افکار، نکات و هرآنچه بیشترین ارزش را برای مخاطب شما به ارمغان میآورد.
اطلاعیهها
ایمیل بهترین راه برای اطلاعرسانی به مشتریان در مورد اطلاعیههای شرکت، نسخههای جدید، تغییرات سرویس و غیره است.
بهعنوان یک کانال، ایمیل رسمیت لازم را برای ارسال پیامهای مهم دارد.
آیا ایمیل مارکتینگ منسوخ شده؟
ایمیل فناوری جدیدی نیست. در حقیقت، این یکی از اولین ابزارهای ارتباط دیجیتال بود که در سال ۱۹۷۱ وارد شد. اما این را دریافت کنید: امروزه بازاریابی از طریق ایمیل – تقریباً ۵۰ ساله – بیشتر از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.
جمله ” ایمیل مرده است ” هرازچندگاهی به گوش میرسد اما باور نکنید. ایمیل فقط بزرگتر میشود. فقط نگاهی به این آمار بیندازید:
در سال ۲۰۱۹ ، ۳.۹ میلیارد کاربر ایمیل جهانی وجود دارد.
۸۰٪ از حرفهایهای تجاری معتقدند که بازاریابی از طریق ایمیل باعث افزایش مشتری میشود.
نداشتن استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل به معنای ازدستدادن فرصتهای فروش و فرصت تقویت روابط با مشتریان است.