بنابراین ، بیشتر صاحبان مشاغل برای تبلیغ خدمات و محصولات خود ، ایمیل مارکتینگ را انتخاب می کنند . علاوه بر ارتقا نحوه خدمات و محصولات ، ایمیل مارکتینگ برای تعامل مشتریان و به روز نگه داشتن آنها در مورد تخفیف های مختلف ، فروش یا راه اندازی محصول نیز مفید است . در این مقاله ، شما با انواع ایمیل های بازاریابی که شرکت ها به دلایل مختلف اتخاذ می کنند ، آشنا خواهیم کرد.
1) خبرنامه ها یا مجلات را از طریق ایمیل ارسال کنید
بسیاری از سازمان ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از خبرنامه های ایمیل استفاده می کنند. ایمیل های خبرنامه مشتریان را در مورد فروش ، عرضه محصول جدید یا تبلیغات فعلی آگاه می کنند. ایمیل خبرنامه ابزاری مفید برای ایجاد ارتباط طولانی مدت با مشتریان است. یک خبرنامه نه تنها باید حاوی پیام های فروش باشد ، بلکه باید اطلاعات مفید و محتوای سرگرم کننده ای برای مشتریان داشته باشد.
به این ترتیب ، مشتریان، مشتاق خبرنامه شرکت شما هستند و اطلاعاتی را که می خواهید منتقل کنید به دست می آورند. بنابراین ، ایمیل خبرنامه ارزان ترین و ساده ترین راه برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش بازدید در وب سایت شما (برای مشاغل آنلاین) است.
2) خلاصهنامه ها:
مشابه خبرنامه ایمیل ، خلاصه نامه الکترونیکی همچنین اطلاعاتی راجع به محصولات یا خدمات یک شرکت ارائه می دهد ، اما اطلاعات موجود در خلاصه نامه الکترونیکی مربوط به یک چارچوب زمانی است. بیشتر شرکت ها خلاصه های هفتگی یا ماهانه حاوی خلاصه ای از اطلاعات غالب را ارسال می کنند. به عنوان مثال ، یک خلاصهنامه می تواند حاوی 10 تلفن هوشمند برتر بازار باشد.
خلاصه باید جذاب ، ساده و مستقیم باشد و باید حاوی پیوندها و لیست های مستقیم باشد. یک ایمیل ساده به خواننده کمک می کند تا اطلاعات مورد علاقه خود را به سرعت فیلتر کند. فراموش نکنید که در ابتدای ایمیل تماس برای اقدام نیز اضافه کنید. خلاصه ایمیل موثر شامل پیوندهایی به مقالات مهم ، فروش ، راه اندازی محصول یا رویدادهای مهمی است که هفته یا ماه گذشته رخ داده است. پیوندها باید همراه با آدرس وب سایت ها باشند تا خوانندگان بدانند که پیوند کجاست.
3) ایمیل های اختصاصی:
ایمیل های اختصاصی برای گروه خاصی از افراد ارسال می شود . به عنوان مثال ، اگر شرکتی میزبان یک مهمانی راه اندازی یا یک رویداد تبلیغاتی است می توان یک ایمیل اختصاصی برای گروه وفادار مشتری ارسال کرد تا بخشی از این رویداد شود و آنها را با به روزرسانی های رویداد به روز نگه دارد. ایمیل های اختصاصی نقش مهمی را برای حفظ شادی مشتریان وفادار شرکت ایفا می کنند.
4) ایمیل های علاقه مشتریان:
ایمیل های علاقهمندی ، مجموعه ای از نامه های الکترونیکی مرتبط هستند که حاوی اطلاعات مفیدی برای مشتریان هستند و می توان این ایمیل ها را براساس اقدامات انجام شده توسط مشتریان در وب سایت تهیه کرد ، که نشان می دهد شما از علاقه مشتریان به موضوع یا محصول خاص و آنچه ممکن است بعدا بخواهند مطلع هستید.
هدف اصلی از این ایمیل ها ، کشف و درک نکات مورد نیاز و زمانبندی شما است. یک کسب و کار می تواند با یافتن اطلاعات مناسب در زمان مناسب به موفقیت بدل شود. نامه های الکترونیکی علاقهمندی باید برای گروه هدف افراد ارسال شود. طبق مطالعات انجام شده ، ایمیل های تقسیم شده و هدفمند در مقایسه با ایمیل های انبوه عملکرد بهتری دارند. ایمیل های علاقهمندی بهترین راه برای افزایش نرخ کلیک (CTR) است.
5) ایمیل های حمایت مالی:
ایمیل های حمایت مالی برای دستیابی به مشتریان مختلف و به دست آوردن راهنمایی های جدید سودمند است. ایمیل های حامی مالی برای هدف قرار دادن پایگاه مشتری برخی از سازمان های دیگر با پرداخت به آنها استفاده می شود تا کپی خبرنامه شما را در ارسال اختصاصی خود قرار دهند. طبق یک مطالعه ، هزینه جهانی برای ایمیل مارکتینگ 2.81 میلیارد دلار است.
ایمیل حامی مالی ، نوعی استراتژی رسانه چاپی است که شامل پرداخت به ازای هر کلیک ، تبلیغات در تلفن همراه ، تبلیغات نمایشی و تبلیغات وابسته است. مهمترین مزیت ایمیلهای اسپانسرشیپ این است که می توان در مورد مشتریانی که می توانند بر اساس ویژگیهای مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی ، علایق و الزامات مورد استفاده قرار گیرند ، مشخص باشد.
6) ایمیل های معاملاتی یا تأیید:
ایمیل های معاملاتی نوعی پیام است که با اقدامات انجام شده توسط مشتریان آغاز شده و آنها را قادر می سازد تا این اقدام را انجام دهند. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتریان برای یک دوره آنلاین ثبت نام می کنند ، فرم را پر می کنند و یک ایمیل تشکر حاوی اطلاعات ورود به سیستم دریافت می کنند تا ادامه کار کنند. در صورت خرید مشتری از شما ، ایمیل های معاملاتی حاوی جزئیات سفارش خرید و جزئیات حمل و نقل نیز ارسال می شوند. طبق مطالعه ای در سال 2008 ، ایمیل های معاملاتی به افزایش درآمد و شناخت برند کمک کرده اند .
7) ایمیل های بروزرسانی محصول:
ایمیل های بروزرسانی محصول برای مشتریانی که محصولات خریداری شده از یک مارک خاص را در اختیار دارند ارسال می شود. به عنوان مثال ، وقتی مشتری آیفون را خریداری می کند ، هر زمان نسخه به روز شده آیفون در بازار راه اندازی شود ، ایمیل دریافت می کند. این نوع ایمیل مارکتینگ عمدتا مشتریان وفادار به برند را برای خرید محصولات تازه راه اندازی شده جلب می کند.
8) ایمیل های بازاریابی مشترک:
ایمیل های بازاریابی مشترک ارسال می شود تا مشتریان شما را از ارتباط شما با برخی از شرکت های دیگر برای انجام یک کار مشترک مفید ، تبلیغ یا رویداد مطلع کنند. مزیت اصلی بازاریابی مشترک تأثیرگذاری بر مشتریان یک شرکت دیگر برای افزایش دسترسی شما است. این نوع ایمیل مارکتینگ به یک شرکت کمک می کند تا مشتری بیشتری بدست آورد.
9) به روز رسانی های داخلی:
کارمندان ، مهمترین مخاطبان یک شرکت هستند و به هیچ وجه نباید از آنها غافل شد. بسیاری از شرکت های بزرگ آخرین به روزرسانی محصول ، خبرنامه ، رویدادها یا پیشنهادات بازاریابی را برای به روزرسانی کارمندان خود ارسال می کنند. این گونه ایمیل ها باید به صورت ساده و واضح قالب بندی شوند ، و اطلاعات مهم را برجسته کنند. کارمندان مشتری وفادار و مدافع شرکت هستند ، بنابراین عاقلانه است که آنها را در جریان آخرین به روزرسانی های شرکت قرار دهیم.
10) ایمیل های خوش آمدید:
ایمیل استقبال در طی 24 ساعت از ارتباط مشتری با شما ارسال می شود. این یک ایمیل ساده است که سپاسگزار شما از ارتباط آنها با شماست. در ایمیل های خوش آمدید ، شما همچنین می توانید رویدادهای آینده را در آن بگنجانید و همچنین می توانید ایمیل های آینده را در مورد محصولات مختلف ، فروش و پیشنهادات ویژه ذکر کنید. به این ترتیب مشتریان با دریافت ایمیل در آینده از شما تعجب نخواهند كرد. همچنین می توانید برای خرید بعدی برخی محصولات تخفیف در نظر بگیرید. با این کار می توانید CTR و همچنین یک تجارت را از طریق ایمیل های خوش آمد گویی افزایش دهید.
11) از ایمیل های شما متشکرم
امروزه ، مشاغل با خدمات خوب روبرو هستند و ایمیل های “متشکرم” برای مشتریان خوشایند و ترغیب کننده هستند. وقتی یک شرکت وقت می گذارد تا برای مشتریان نامه الکترونیکی “متشکرم” بنویسد و به تجربه و انتظارات آنها پاسخ دهد ، مشتریان احساس رضایت و اهمیت می کنند. ایمیل های “متشکرم” مطابق با مشتری طراحی شده اند و همچنین می توانند پیشنهادهای آینده را همراه با قدردانی جزئی ارائه دهند.
12) ایمیل کاتالوگ و ویدئو:
این نوع ایمیل مارکتینگ مانند بازاریابی از طریق خبرنامه است ، اما این ایمیل ها بیش از استفاده از مقالات و گفتگوهای کوچک ، بیشتر به توصیف بصری محصولات و قیمت آنها اختصاص دارند . کاتالوگ هایی که از طریق ایمیل ارسال می شوند مانند کاتالوگ های چاپی هستند ، اما هزینه چاپ و ارسال ندارند. ایمیل های ویدئویی از تصاویر ، فیلم های ویدیویی و گرافیک تشکیل شده است تا همان اطلاعات موجود در کاتالوگ ها و خبرنامه ها را انتقال دهد. ساخت فیلم ها به مهارت های فنی احتیاج دارد ، اما جلب توجه می کند و مشتری برای گرفتن حداکثر اطلاعات زمان بسیار کمتری را از مشتریمی گیرد.
13) ایمیل های نظرسنجی:
ایمیل های نظرسنجی ایمیل های تعاملی هستند. این ایمیل ها برای تشویق مشتریان برای ارائه بازخورد در مورد محصول یا خدمتی که خریداری کرده اند برای مشتریان ارسال می شود. ارسال ایمیل های نظرسنجی مزایای مختلفی از جمله بهبود تعامل با مشتری ، بازخورد وی برای بهبود خدمات در آینده دارد و در نهایت ، مشتری احساس ارتباط با شرکت می کند. ایمیل نظرسنجی باید دارای تخفیف باشد یا کوپن را به عنوان جایزه برای مشارکت آنها ارائه دهد.
14) نامه های مطبوعاتی یا ایمیل های رویداد:
این نوع ایمیل مارکتینگ برای ایجاد علاقه و تشویق به مشارکت مردم در رویدادهای آینده شرکت مانند کنفرانس ، بیانیه مطبوعاتی ، راه اندازی محصول یا ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. ایمیل های رویداد شامل دعوت نامه ها ، یادآوری ها ، دعوت نامه های پیگیری و ایمیل های متشکریم میباشد.
15) ایمیل درخواست:
یک شرکت می تواند با بررسی محصولات خاص خود از مشتریان وفادار خود بخواهد که به آنها کمک کنند یا نظرات خود را برای یک سرویس خاص ارائه دهند ایمیل های درخواستی فقط برای مشتری های عادی که در گذشته تجربیات زیادی با شما داشته اند قابل ارسال است. ایمیل درخواست باید کوتاه و مختصر باشد. این کار باید شامل برخی از پاداش های جبران خسارت برای جلب مشتری برای تحقق درخواست شما باشد.
16) ایمیل های تعامل مجدد:
اکثر سازمان ها برای بازگرداندن مشتریان خود به استفاده از خدمات ، نامه های ایمیل مجدد را ارسال می کنند. ایمیل های تعامل مجدد می تواند شامل پیشنهادات فعلی ، محصولات تازه راه اندازی شده و فروش مداوم همراه با یک یادداشت کوچک برای قدردانی از ارتباط قبلی مشتری با شرکت باشد. ایمیل های تعامل مجدد نباید مرتباً ارسال شود ، زیرا ایمیل های مکرر می تواند مشتریان بالقوه شما را آزار دهد. برای بازگرداندن مشتریان غیرفعال شما می توانید هر شش ماه یکبار ایمیلهای جدید را بار دیگر ارسال کنید.
17) ایمیل های ترک سبد خرید:
این نوع ایمیل ها هنگامی که محصولاتی را در سبد خرید اضافه می کنند و خریدی انجام نمی دهند ، توسط وب سایت های تجارت الکترونیکی برای مشتریان ارسال می شود . این نوع ایمیل ها به مشتری یادآور می شود که خرید خود را کامل کند. این ایمیل ها حاوی اطلاعاتی مانند تعداد واحدهای باقی مانده و تخفیف ارائه شده است. طبق یک نظرسنجی ، به طور متوسط 20.8٪ از مشتریان به سبد خرید باز می گردند و خرید می کنند و به شرکت ها کمک می کنند تا از طریق ایمیل ارسال شده ، تقریباً حدود 500/000 تومان درآمد کسب کنند.
18) ایمیل وضعیت سفارش:
وب سایت های تجارت الکترونیکی مشتریان خود را از وضعیت سفارش آنها مطلع می کنند. اینگونه ایمیل ها شامل تأیید ، تأیید پرداخت ، تأیید حمل و نقل ، تأیید تحویل و قبض پرداخت است. ایمیل های وضعیت سفارش برای رشد ارتباط با مشتری و درآمدزایی بسیار مناسب هستند.
19) سفارش مجدد ایمیل:
برخی محصولات مانند کارتریج جوهر ، مواد غذایی ، قرص های مولتی ویتامین وجود دارد که نیاز به سفارش منظم دارد. این نوع ایمیل ها برای خرید محصولات قبل از تمام شدن آنها به مشتریان ارسال می شود. یک استراتژی موثر برای سفارش مجدد ایمیل ها می تواند درآمد شرکت را افزایش دهد .
20) ایمیل های پیشنهادی فروش متقابل:
این نوع ایمیل مارکتینگ برای تشویق مشتری ها (که اخیراً خریدی انجام داده اند) برای خرید محصولات خاص بر اساس سابقه خرید استفاده می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری یک گوشی هوشمند خریداری می کند ، می دانید که وی نیاز به خرید لوازم جانبی مانند قاب گوشی ، محافظ صفحه نمایش و هدفون و غیره دارد که طبق یک مطالعه نشان می دهد 20٪ مشتریان به دلیل دریافت ایمیل های توصیه شده ، خرید بیشتری انجام داده اند.
از این که تاپایان این مقاله همره ما بودید از شما متشکریم.
دپارتمان بازاریابی ، با بهره گیری از کادری متخصص و کارشناسانی بهنام در زمینه تجات الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ ،
آماده خدمت رسانی به شما مشریان عزیز در خصوص رشد تجارت و کسب و کار شما عزیزان میباشد.