خبرنامه‌های ایمیل رایج‌ترین نوع ایمیل در بازاریابی از طریق ایمیل هستند. همان‌طور که از نام آن پیداست، آنها اغلب حاوی اخبار و به‌روزرسانی‌ها هستند، هدف آنها این است که مخاطبان را درگیر خود کنند. آنها طراحی شده‌اند تا کاربران را به‌آرامی به سمت عضویت و تبدیل‌شدن به مشتری سوق دهند.

برخی از بازاریابان ادعا می كنند كه خبرنامه ها جهش چندانی برای راه اندازی ندارند ، اما خبرنامه هایی كه با توجه به جزئیات ایجاد می شوند ، مطمئناً نتیجه می دهند. نقش یک خبرنامه ایمیل در استراتژی کلی بازاریابی ایمیل شما ممکن است قابل توجه باشد.

خبرنامه

چرا خبرنامه‌های ایمیل برای تجارت شما مهم هستند؟

  • پوشش
  • اثربخشی
  • شخصی
  • اعتبار
  • ارتباط

اگرچه ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های بازاریابی در اینترنت است، اما هنوز هم در حدود 70٪ از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. بیایید بحث کنیم که چگونه خبرنامه‌های ایمیل می‌توانند به رونق کسب‌وکار شما کمک کنند.

 

  • پوشش: بیش از 3.8 میلیارد نفر از ایمیل استفاده می کنند. هر روز مردم به طور متوسط 281 میلیارد ایمیل ارسال و دریافت می كنند . ایمیل های تجاری ، اکثر ایمیل های ارسال شده روزانه را تشکیل می دهند ، حدود 109 میلیارد. در صورت استفاده هوشمندانه ، از خبرنامه های ایمیل می توان در مدت زمان کوتاهی مخاطبان زیادی را پوشش داد

 

  • اثربخشی: بازاریابی از طریق ایمیل بازدهی در حدود 4000٪ از سرمایه شما را دارد و خبرنامه‌های الکترونیکی نقش مهمی در موفقیت دارند و ثابت شده که رایج‌ترین نوع ایمیل برای تعامل با مشتری است.

 

  • شخصی: بازاریابان ایمیل معمولاً رفتار و ترجیحات مصرف‌کنندگان خود را در نظر می‌گیرند. این روش جواب می‌دهد زیرا ایمیل‌های شخصی محصولی را ارائه می‌دهند که احتمال خرید افراد بسیار زیاد است. در نتیجه، ما خبرنامه‌های ایمیلی داریم که به رفع نیازها و انتظارات گروه‌های مختلف اجتماعی کمک می‌کند.

 

  • اعتبار: چرا از خبرنامه‌ها برای به اشتراک گذاشتن روندهای آینده در تجارت خود یا نگاهی به پشت‌صحنه روند تولید خود استفاده نمی‌کنید؟ این یک فرصت مناسب برای برجسته‌کردن تخصص شما در یک زمینه خاص و افزایش درک مشترکین از اعتبار شما به طور هم‌زمان است.

 

  • ارتباط. رقابت طاقت‌فرسا در بازاریابی اینترنتی مارک‌های تجاری را به سمت خلاقیت و اصالت بیشتر تحریک می‌کند. مشاغلی که سود بیشتری می‌دهند در عوض بیشتر سود به دست می‌آورند. خبرنامه‌های ایمیل یک کانال عالی برای ایجاد روابط طولانی‌مدت با مخاطبان است.

 

هدف از خبرنامه ایمیل چیست؟

شرکت‌ها برای اطلاع‌رسانی مشترکین خود در مورد اخبار و به‌روزرسانی‌های اخیر، خبرنامه‌های ایمیل ارسال می‌کنند. این ایمیل‌ها هیچ ارتباطی با فروش ندارند – آنها درمورد ایجاد وفاداری مشتری با کمک مطالب مفید هستند. در زیر چندین هدف را در نظر گرفتیم که می‌توانید با ارسال خبرنامه به آنها برسید.

  • افزایش ترافیک: خبرنامه‌های ایمیل معمولاً حاوی نکات مفیدی، راهنماها، چک‌لیست کوتاه با پیوند به مقالات اصلی و پست‌هایی هستند که کاربران می‌توانند موضوع را به طور دقیق مطالعه کنند. با این روش می‌توانید به‌راحتی بازدید از وب‌سایت یا وبلاگ خود را افزایش دهید.

 

  • افزایش آگاهی و شناخت برند: اگر محتوای ارزشمند و بی نظیری را به اشتراک بگذارید، مشترکان شما منتظر خبرنامه ایمیل بعدی شما می‌مانند. آنها آرم و نام فرستنده برند شما را با تجربیات مثبتی که از ایمیل‌های شما می‌گیرند مرتبط می‌کنند. این یکی از مراحل ایجاد اقتدار برند است.

 

  • افزایش فروش: علی‌رغم غیرتجاری بودن خبرنامه‌های ایمیل، آنها می‌توانند به شما در افزایش فروش به طور غیرمستقیم کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید یک راهنمای دقیق در مورد چگونگی استفاده مؤثرتر از خدمات خود به اشتراک بگذارید یا مطالعه موردی یکی از مشتریان موفق خود را به گیرندگان خود ارائه دهید. اگر این مطالب از نظر مخاطبان شما منطقی به نظر برسد، کسانی که هنوز تصمیم به خرید نگرفته‌اند دلایل بیشتری برای این کار خواهند داشت.

 

  • تبلیغات پروفایل شبکه‌های اجتماعی: اگر به‌تازگی نمایه‌ای از نام تجاری خود در فیس‌بوک یا اینستاگرام ایجاد کرده‌اید، می‌توانید با افزودن پیوند به خبرنامه ایمیل خود، به‌راحتی آن را تبلیغ کنید. ذکر کنید که چرا حساب شما ارزش پیگیری دارد و به گیرندگان بگویید چه اطلاعاتی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. توجه داشته باشید که شما باید محتوای متفاوتی را برای هر کانال ایجاد کنید، در غیر این صورت هیچ ارزشی برای عضویت در انجمن شما وجود ندارد.

 

بهترین زمان برای ارسال خبرنامه ایمیل

این سؤال هنوز موردبحث بازاریابان است. هیچ رویکردی متناسب با همه وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که ارسال ایمیل‌های زیاد یکی از دلایل اصلی لغو اشتراک کاربران است.

بر اساس این تحقیق، 60٪ از مردم مایل به دریافت نامه‌های تبلیغاتی هفتگی از مارک‌ها و بیش از 80٪ – ماهانه هستند. کمی بیشتر از 10٪ مردم‌دوست دارند هر روز یک ایمیل دریافت کنند. توجه داشته باشید که این آمار در مورد ایمیل‌های تبلیغاتی اعمال می‌شود. یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل معمولاً به معنای ارسال نه‌تنها ایمیل تبلیغاتی بلکه خبرنامه، راه‌انداز و ایمیل‌های معاملاتی است. این بدان معناست که شما باید تمام تعداد کمپین‌های ارسالی خود را کاملاً برنامه‌ریزی کنید تا مخاطبان خود را نترسانید.

برای ارسال مداوم اما عدم استفاده بیش از حد، اکیداً توصیه می‌کنیم یک تقویم بازاریابی از طریق ایمیل ایجاد کنید. این باید حاوی تمام ایمیل‌هایی باشد که قرار است هر ماه برای کاربران ارسال کنید. به‌این‌ترتیب، شما یک تصویر واضح از فعالیت‌های بازاریابی خود خواهید داشت و می‌توانید در حین حرکت تغییراتی ایجاد کنید.

email-time

بهترین گزینه این است که از مشترکین بپرسید که دوست دارند چند وقت یک‌بار از شما ایمیل دریافت کنند. هر خبرنامه ایمیل را با پیوند به یک مرکز ترجیحی ایمیل که در آن کاربران می‌توانند فرکانس موردنظر را تنظیم کنند، ارائه دهید. همچنین، ایده خوبی است که در فرم اشتراک، اطلاعات مربوط به فرکانس ارسال ایمیل خود را به اطلاع دهید. به‌این‌ترتیب، آنها از استراتژی بازاریابی ایمیل شما کاملاً آگاه خواهند شد.

ساختار خبرنامه ایمیل

  • قالب
  • طرح
  • کپی
  • نوار عنوان
  • CTAها
  • نام فرستنده
  • پیوند لغو اشتراک

ساختار ایمیل

قبل از اینکه نحوه ایجاد و ارسال خبرنامه‌های الکترونیکی را بیاموزیم، باید اجزای آنها را درک کنیم:

  • قالب: یک طراح وب الگوی HTML را برای یک خبرنامه ایمیل آینده ایجاد می‌کند. برای دستیابی به اهداف خاص باید حرفه‌ای به نظر برسد و با هویت بصری برند مطابقت داشته باشد. با استفاده از الگوهای از پیش طراحی شده دپارتمان بازاریابی می‌توانید با اصول کار شروع کنید.

 

  • طرح: گیرنده باید مارک را از طریق رنگ، فرم و قلم‌های استفاده شده در خبرنامه ایمیل تشخیص دهد. هر تصویر و متن لازم است آموزنده و هوشمند باشد و به‌هیچ‌وجه تحریک‌کننده نباشد.

 

  • کپی: بخش بهتری از یک خبرنامه ایمیل باید مشتریان را سرگرم و آموزش دهد. بقیه ایمیل باید بر روی تبلیغات متمرکز باشد. کمی تبلیغ در مقابل بخش خوبی از محتوای با کیفیت بالا یک انتخاب عالی است.

 

  • نوار عنوان: این اولین چیزی است که مردم هنگام بازکردن یک ایمیل در نظر می‌گیرند، بنابراین آن را حساب کنید. طول کامل خط موضوع حدود 30-50 نماد است و به سبک و اهداف شما بستگی دارد. طول هر زمان که باشد، احتمالاً وقتی خبرنامه ایمیل خلاقانه، خنده‌دار و جذاب باشد باز می‌شود.

 

  • CTAها : قسمت تبلیغاتی خبرنامه‌های ایمیل باید حاوی یک تماس برای اقدام باشد – یک دکمه با پیوند به یک صفحه وب خاص. بااین‌وجود تعداد زیادی از آنها را اضافه نکنید تا از فشار آوردن جلوگیری کنید. CTA خوب به‌وضوح نشان می‌دهد که خواننده چه اقدامی را باید انجام دهد: “بیشتر بیاموزید” ، “سفارش دهید” ، “تخفیف بگیرید”.

 

  • نام فرستنده: این اولین چیزی است که گیرندگان در کنار موضوع مشاهده می‌کنند. استفاده از نام واقعی شما اشکالی ندارد، باعث می‌شود خبرنامه ایمیل شما دوستانه‌تر به نظر برسد. این روش دیگری برای ازبین‌بردن فاصله بین مشاغل و مشتریان آن و انسانی سازی ارتباطات است.

 

  • پیوند لغو اشتراک: ممکن است عجیب به نظر برسد، اما درها باید همیشه برای مصرف‌کنندگان باز باشد.

اندازه خبرنامه ایمیل

موفقیت خبرنامه ایمیل شما نه‌تنها به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید بلکه به جنبه فنی مواردی که شامل اندازه ایمیل هستند بستگی دارد. ازآنجاکه بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد بسیار مهم است. اگر یک خواننده برای خواندن ایمیل شما نیاز به پیمایش چپ و راست داشته باشد، CTR شما به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. هرچه ارتفاع ایمیل شما بیشتر باشد، احتمال اینکه خوانندگان آن را تا انتها نخوانند بیشتر است. هرچه اندازه پرونده تصویری شما بیشتر باشد، احتمال بارگیری آنها یا زمان زیادی لازم است یا به‌طورکلی بارگیری نخواهند شد.

اندازه ایمیل

بنابراین ، برای حفظ امنیت ، نکات زیر را بخاطر بسپارید.

  • به عرض ایمیل 600 پیکسل بچسبید :  600 پیکسل استاندارد عرض ایمیل برای هر دستگاهی محسوب می شود. البته ، شما می توانید اندازه را تغییر دهید ، اما آزمایش کنید آیا در هر وضوح صفحه و در دستگاههایی که مشترک شما از آن استفاده می کند ، به خوبی نمایش داده می شود.

 

  • طول ایمیل مختلفی را امتحان کنید : هیچ قانون سختگیری در مورد این اقدام وجود ندارد. هنوز ، بازاریابان ایمیل توصیه می کنند که اطلاعات حیاتی را بالاتر از حد متوسط ​​قرار دهند ، زیرا متوسط ​​توجه خوانندگان هشت ثانیه است . علاوه بر این ، هرچه عناوین بیشتری در خبرنامه ایمیل خود پوشش دهید ، خوانندگان شما کمتر قادر به تمرکز بر روی هر یک از آنها خواهند بود. بنابراین ، بهتر است روی کیفیت داده کار کنید تا کمیت.

 

  • اندازه ایمیل را تا 102 کیلوبایت یا کمتر نگه دارید : بهترین شیوه های اندازه ایمیل نشان می دهد که فایل HTML ایمیل شما نباید بیش از 90 کیلوبایت باشد. توجه داشته باشید که وزن تصویر به پرونده HTML واقعی اضافه نمی شود.برای از بین بردن هرگونه مشکل در اندازه خبرنامه ایمیل ، یک سرویس ایمیل حرفه ای را انتخاب کنید. این سرویس الگوهای ایمیل از قبل طراحی شده را ارائه می دهد که به طور پیش فرض پاسخگو هستند. این به این معنی است که ایمیل در هر وضوح صفحه نمایش عالی خواهد بود. اگر الگویی با ویرایشگر کشیدن و انداختن ایجاد کنید ، پاسخگو شما خواهد بود.

بیایید اکنون نکاتی را که به شما در ایجاد ایمیل های عالی نیز کمک می کند ، مرور کنیم.

ایمیل بهترین خبرنامه

  1. لیست پستی خود را همیشه مرتب کنید
  2. مشترکین خود را تقسیم بندی کنید
  3. مختصر اما آموزنده باشید
  4. تزئینات سرگرم کننده را در سطرهای موضوعی خود تزریق کنید
  5. دستور زبان خود را رعایت کنید
  6. از کلمات ناخواسته خودداری کنید
  7. در مورد متن alt فراموش نکنید
  8. به درک بصری افراد اهمیت دهید
  9. آن را برای تلفن همراه مناسب کنید
  10. ایمیل های خود را هوشمندانه برنامه ریزی کنید
  11. تجزیه و تحلیل

 

  • لیست پستی خود را همیشه مرتب کنید : سعی کنید کاربرانی را که به مدت سه ماه یا بیشتر علائمی از فعالیتشان نشان نداده اند ، دوباره فعال کنید . برخی واکنش نشان می دهند ، اما بهتر است بقیه موارد را از لیست ما حذف کنید. چرا؟ زیرا ارائه دهندگان خدمات ایمیل (جیمیل ، یاهو و غیره) خبرنامه های شما را بی ربط نشان می دهند که به اعتبار فرستنده شما آسیب می رساند .

 

  • مشترکین خود را تقسیم بندی کنید : تقسیم بندی به شما فرصتی می دهد که در یک کمپین خبرنامه های ایمیل کمی متفاوت ایجاد کنید تا هر گروه اجتماعی با دقت بیشتری متناسب باشد. با خدمات دپارتمان بازاریابی می توانید لیست پستی خود را بر اساس جنسیت ، شغل ، موقعیت مکانی ، سن ، اقدامات مشترکان و موارد دیگر تقسیم بندی کنید.

 

  • مختصر اما آموزنده باشید: محتوا خود را واضح و مختصر بیان کنید، مردم معمولاً وقت زیادی برای خواندن متن‌های پیچیده ندارند. سعی کنید به زبان مخاطبان خود نزدیک شوید. به یاد داشته باشید، شما باید با مشتریان خوددوست باشید. دوستی که به او اعتماد خواهند کرد، اعتماد می‌کنند و می‌خواهند از شما بخرند

 

  • تزئینات سرگرم کننده را در سطرهای موضوعی خود تزریق کنید : برای افزایش نرخ باز کردن ، یک موضوع با احساس شوخ طبعی ایجاد کنید . آن را نسبتاً کوتاه کنید ، اما کمی با استعداد اضافه کنید. گیرندگان کنجکاو می‌شوند ، بنابراین آنها در علاقه دارند تا بدانند چه چیزی در داخل است.

 

  • دستور زبان خود را بگذارید : قبل از ارسال ایمیل ، دستور زبان خود را دوباره بررسی کنید. حیف است که در خبرنامه ایمیل خود اشتباه کنید.

 

  • از کلمات ناخواسته خودداری کنید : افتادن در جعبه هرزنامه بدترین سناریو برای خبرنامه ایمیل شما است. حتی حالا که فیلترهای اسپم فعلی پیچیده تر هستند و می توانند متن کلمات شما را تجزیه و تحلیل کنند ، بهتر است مراقب باشید. از هر یک از این کلمات اسپم خودداری کنید .

 

  • در مورد متن alt فراموش نکنید : اگر تصویری به دلایلی بارگیری نمی شود ، متن جایگزین (alt) موجب صرفه جویی در روند می شود و تصویر گمشده را توصیف می کند. به شما فرصتی می دهد که پیام شما حتی بدون عکس نیز قابل درک باشد.

 

  • به درک بصری افراد اهمیت دهید : وقتی محتوا ، تصاویر و CTA تنظیم شدند ، فضای سفید زیادی در پیام باقی بگذارید. به این ترتیب خواندن خبرنامه ایمیل شما آسان خواهد بود.

 

  • آن را برای تلفن همراه مناسب کنید : اطمینان حاصل کنید که ایمیل شما در دستگاه های مختلف تلفن همراه خوب به نظر می رسد زیرا حدود نیمی از کاربران ایمیل های خود را در دستگاه های تلفن همراه باز می کنند.

 

  • ایمیل های خود را هوشمندانه برنامه ریزی کنید : برنامه ای براساس سبک زندگی مشتریان خود تهیه کنید. دریابید که خواندن ایمیل های شما برای چه افرادی راحت است. مرتباً ایمیل ارسال کنید ، اما اجازه دهید مردم نفس بکشند. در غیر این صورت ، آنها اشتراک شما را لغو کرده و یا ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند .

 

  • تجزیه و تحلیل : نظارت بر نحوه موثر ایمیل شما می باشد. مراقب نرخ کلیک ، باز و لغو اشتراک خود باشید . در صورت ایجاد هرگونه تغییر ، به این معیارها اعتماد کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *